Elevator pitches schrijven

foto 8 - vrouw met boek op sofaIk heb een ander voordeel van elevator pitches schrijven ontdekt: het zet je aan tot het reflecteren over je werk en tot een verhoogd bewustzijn over wat je schreef. Ik heb een twintigtal pitches geschreven maar vannacht had ik het idee dat het over iets anders ging dan ik dacht, mijn verhalenbundel. Ik zag het helder voor me, helaas had ik geen pen in de hand en ook niet het lumineus inzicht er een te pakken. Ik hoop dat mijn muze mij weer bezoekt en dat ik het dan kan opschrijven.

Ondertussen slijp ik aan wat ik heb. Elevator pitches kunnen één zin lang zijn of een paragraaf die één minuut duurt om voor te lezen. Mijn doel is voor september bekwaam te zijn om aan een uitgever of ander boekenmens in ‘t kort uit te kunnen leggen op een spannende manier waar mijn bundel over gaat. Op zich weet ik sinds vannacht dat mijn verhalen iets hebben, maar wat formuleerde ik ook alweer?

2 thoughts on “Elevator pitches schrijven

Leave a Reply

