Genomineerd verhaal Baarnse Literatuurprijs gevolgd door juryrapport

Odile Schmidt

Code Oranje

14:35 uur. Ook de kinderarts Chung Wia weet niet waarom Bram telkens in elkaar zakt. Ik registreer wat de arts zegt. In een crisis maak ik mentale notities, mijn houvast: bloedtest, CT-scan, neurologische tests, bloedwaardes, hartslag- ik voelt mijn hart in mijn keel bonzen. Ik ben niet ziek, mijn zoon is ziek. Mijn lieve zoon…

Mijn pieper gaat af. Code oranje, juist nu. Liever stond ik oog in oog met een belager. Daar ben ik op getraind. Deze aanval zag ik niet aankomen. De onzichtbare opponent waar ik geen strategie of vechttechniek op los kan laten grijpt me naar de keel.

14: 38 uur. Dr. Chung Wia luistert met de stethoscoop naar het hart van Bram. ‘Je hartslag is te snel en je ziet bleek.’ Ze belt even. Wat ze zegt ontgaat me. Ik kijk naar Bram en denk aan de Code oranje. Niet nu! Ik heb zin…

View original post 660 more words

2 thoughts on “Genomineerd verhaal Baarnse Literatuurprijs gevolgd door juryrapport

Leave a Reply

