Bundelpresentatie & voorwoord

Over een week ga ik naar de boekpresentatie van de verhalenbundel Kalahari Roos van schrijfvriend Emanuel Claessens waar ik het voorwoord voor geschreven heb. Dit is de eerste keer dat ik een voorwoord schreef. Ik wilde geen saai voorwoord zoals ik zo vaak in een boek gelezen heb – ja, ik lees ze dus helemaal en blader niet door. Vaak ben ik blij als ik aangekomen ben bij het eigenlijke verhaal. Ik vond het nodig om het te zien als een voorafje dat prikkelt om meer te lezen. Ik hoop dat dat is gelukt. De weinige mensen die het gelezen hebben vonden het wel geslaagd.

De bundel is erotisch te noemen, hoewel de verhalen ook onder de noemer literair kunnen vallen, wat een extra uitdaging voor me was om daarvoor een smakelijk voorafje te schrijven. Ik nam me voor geen erotisch woord te gebruiken en alleen met schrijfstijl en suggestie toch een bepaalde spannende sfeer op te roepen.

De reden dat ik dit voorwoord heb geschreven is in de eerste plaats omdat ik sta achter het talent van Emanuel Claessens, met hoge verwachtingen, al is het maar om zijn lef en originaliteit.

2 thoughts on “Bundelpresentatie & voorwoord

Leave a Reply

