Inspiratie bij Boek10 en winactie

Met weids uitzicht op het glinsterende Ijsselmeer kreeg ik een beetje het gevoel met zeebenen door het Parktheater in Hoorn te lopen tussen de stalletjes met boeken. Boek10 wilde ik weleens meemaken. 10 schrijvers die tegelijk hun boek presenteren leverde een middagvullend programma op en een keuze uit meer dan 10 boeken. Er was zelfs een dichtjukebox, zijnde Rop Janze, die voortreffelijk gedichten van Marsman en Vasalis aan mijn tafel voordroeg, gedichten naar keuze. De Dapperstraat wilde ik graag nog een keer horen.

Eerst wil ik vertellen dat ik het bijzonder vind om Facebookschrijfvrienden in het echt te ontmoeten. Onno-Sven Tromp heb ik al eens bij de uitreiking van Turing ontmoet en Aloysius Keller intrigeerde mij al langer maar onze wegen kruisten niet. Zijn boek had ik vorig jaar al willen kopen maar het kwam er niet van. Fijn om beide te spreken, zo ook Nienke Pool die met Elly Godijn de presentatie verzorgde. De middag telde maar liefst twee stadsdichters: Onno-Sven is stadsdichter van Amsterdam en Martijn Adelmund van Wageningen.

Er was ook een heldenreisworkshop met kleine opdrachten die een breed publiek aan het schrijven zette en een lezing over inspiratie van Martijn Adelmund en Remko Zijlstra.

Deze lezing bleek een multimediavoorstelling waarbij pianospel, theater, videokunst en voordracht vermengd waren tot een inspirerend geheel. Alleen al de titel van het boek ‘Max Havelaar met zombies’ getuigt van inspiratie. In gesprek rakend over wie we beiden kennen aan schrijfvrienden, vertelde ik over mijn blog en gaf Martijn uit vrije wil kaarten aan mij mee met de indrukwekkende beelden uit de voorstelling en uit het boek ‘Max Havelaar en de zombies’. Deze mag ik weggeven, gesigneerd door Martijn.

Woensdag 10 mei om 12:00 uur zal ik loten onder wie een commentaar achterlaat op mijn blog.

Ik zou het jammer vinden als de voorstelling van Martijn Adelmund en Remko Zijlstra niet elders in het land wordt geprogrammeerd.

Ik ging huiswaarts met drie boeken, waaronder Fantoomregen en Symfonie der Dagelijkse Dingen. Het regende immers niet en was geen dagelijkse dag.

2 thoughts on “Inspiratie bij Boek10 en winactie

Leave a Reply

