Schroom en erotiek

Voor erotisch literaire korte verhalen is er nu een podium en uitgeefmogelijkheid: Eroscripta.

Een schrijfvriend die ik leerde kennen tijdens een masterclass vroeg me, nadat ik te kennen gaf dat ik enthousiast was over zijn verhalen, een voorwoord te schrijven voor zijn bundel. Emanuel Claessens schrijft onder andere erotisch literaire korte verhalen. Ik heb even geaarzeld, omdat ik weinig doe aan erotiek, maar voor hem maak ik een uitzondering vanwege de kwaliteit van zijn verhalen.

Het voorwoord is wat exuberant uitgevallen. Ik wilde een smaakmaker schrijven, niet zo’n log zwaar ding waar je niet doorheen komt zoals veel voorwoorden geschreven zijn.

Hiermee hoop ik mijn steentje bij te dragen aan erotische literatuur een podium te geven en de schroom wat weg te nemen die Amos Oz zo mooi verwoordt in zijn boek over schrijven: ‘Eerst bleef ik op de drempel van de slaapkamer staan en nu durf ik binnen te komen.’ Zo is de schroom van schrijvers om over dit essentieel onderdeel van het leven te schrijven, op een manier die ik stijlvol en eerlijk vind, inclusief fantasie.

Leave a Reply

