Schrijfdaginspiratie

Godijn Publishing organiseert 6 mei een schrijfdag en boeklancering. Ik zag het langskomen terwijl ik elders in gedachten bezig was. Wel of niet gaan, dacht ik toen ik de schrijfdag opnieuw langs zag komen op twitter. Het is dichtbij en ik wil graag Onno-Sven eens spreken over zijn boekdebuut.

Ik ben al een tijdje over de drempel gegaan van in gesprek gaan met andere schrijvers, door deel te nemen aan schrijfgroepen en schrijfactiviteiten. Ook ik begon ooit met in mijn eentje iets te schrijven, zonder erover te praten. Langzaam groeide de behoefte om over schrijven te praten. Met een schrijfcoach, met een docent, met schrijfgroepsleden, met schrijfvrienden, op een forum… Vaak gaat het gepraat via chat, e-mail, Skype. Het hardop praten met iemand anders vind ik vanuit psychologisch oogpunt – gezien vanuit je brein en de behoeften die daaruit voortvloeien – een activiteit die weldadig is en zelfs noodzakelijk. Internet is fantastisch omdat je meer dan ooit tevoren kunt overleggen, contact maken en leren, maar het soort contact dat je hebt als je lijfelijk tegenover elkaar staat is onmisbaar. Wellicht komt het doordat we oorspronkelijk zintuiglijke mensen zijn en nog niet vergroeid met de i-phone.

Leave a Reply

