Rimpelingen

Het boek van Jeroen Hendriksen, ‘Rimpelingen’, autobiografisch schrijven voor kankerpatiënten is aangekomen. Ik merk dat ik opleef door het te lezen, ik voel de motivatie, zin om er iets mee te doen. Ik vertrouw erop dat dit zo’n boek is waar ik op enig moment blij mee zal zijn het gelezen te hebben. Het begin bevestigt mijn vermoeden, het beschrijft de waarde van het vertellen van het eigen verhaal voor dodelijk zieke mensen, dus niet alleen voor mensen die kanker hebben. Ook zinvol voor chronisch zieken dus, want het geeft energie om levenslessen te delen en om het leven weer op te pakken. Ik ga het lezen, misschien zelf wat oefeningen doen en dan ga ik er hier over schrijven.

Het is zo’n boek waarvan ik hoop dat veel mensen het gaan lezen en navolgen. Ik hoop ook dat er schrijfvrienden zijn die zin zullen hebben een schrijfgroep te begeleiden of op z’n minst iemand in de eigen omgeving attent te maken op dit boek.

Leave a Reply

