Verhaal herschrijven door freewriten

Op dit moment worstel ik met een verhaal. Het ziet er af uit, het is mooi met oorspronkelijke ideeën, maar het heeft weinig plot erin, wel conflict. Als ik het verhaal voor me zie, remt het me om eraan te werken, ik ben er te zeer aan gehecht. Wat ik nu ga doen is letterlijk afstand nemen. Ik ga op de bank zitten met mijn schrijfboekje en freewriten met als onderwerp mijn verhaal. Mijn ideeën alle kanten op laten waaien zonder me geremd te voelen door wat er al staat. Dit is een andere manier van herschrijven dan de tekst voor je hebben liggen en daarin te veranderen. Dit zal ik later doen als ik eerst de vrijheid neem of afstand te doen van de tekst. Ik hoop dat ik daarmee mijn blokkade ophef.

Leave a Reply

