Debutantenbal & Jennyfer

imageJennyfer ontmoette ik voor het bal. Mijn zus en ik zaten buiten de Balie een sigaret (ik probeerde te stoppen, mijn zus genoot van de frisse lucht) te roken vlak voor de deur open zou gaan. Schrijfgekte verbindt, al snel was het alsof we elkaar al jaren kenden. De deur ging open en we namen naast elkaar plaats in de grote zaal met een drankje. Daarvoor genoten we van spijzen in het Grand-Café. Het reserveren van een tafel is in de Balie geen overbodige luxe na een lange reis. Gegrilde pastinaak valt luchtig op de maag zoals een goed verhaal en goed gezelschap. Het begin van een lange schrijfvriendschap?

Jennyfer vroeg aan Thomas Verborgt wat de grootste fout kan zijn die je als beginnend schrijver kan maken. Hij zei direct “je gehele manuscript opsturen naar een uitgever, omdat ze die toch niet helemaal lezen. Maak een soort compilatie van je boek, of stuur alleen die hoofdstukken waarvan jij vind dat die je boek goed vertegenwoordigen.”

Leave a Reply

