Ander seizoen, anders schrijven?

Nu het mooie weer in aantocht is, begint het tuiniersseizoen en merk ik dat de schoonmaakkriebels heviger worden. Zal ik ook maar even gaan winkelen? Een nieuw seizoen betekent vaak andere activiteiten. Een uurtje buiten in de zon vertoeven, als dat kan. Wandelen. Een praatje maken met de buren op de stoep. Het hoofd leegmaken gaat vanzelf, me concentreren op wat ik schrijven wil wat minder. Zelfs een blogpost schrijven, wat altijd zonder moeite ging, verloopt wat trager.

Eigenlijk zou ik nu graag ieder weekend naar een schrijfdag gaan of naar een cursus, workshop, boeklancering. Er zijn er nogal veel rond deze tijd. Gewoon zonder deadline babbelen en mensen ontmoeten. Dit ga ik ook een beetje doen. Lezingen beluisteren, misschien in gesprek gaan, vragen stellen. Niet vergeten mijn kaartendoosje bij te vullen. Even het creatieve loslaten en me meer op mensen richten.

Komende weken ga ik me op het jureren storten en het feedback geven op verhalen van anderen.

Leave a Reply

