Stem op mij!

Ik doe mee aan een schrijfwedstrijd. Ik doe mee omdat er een vakjury is, waar ik op vertrouw, die niet beïnvloedbaar is door de waan van de dag en een eigen standaard heeft. De prijs van de publieksprijs vind ik wel erg aanlokkelijk, een schrijfcursus die je online kunt doen. Het verhaal dat nu op één staat, zou ik kunnen verslaan. Mijn verhaal heeft al veel liefhebbers, het is gepubliceerd geweest in een literair tijdschrift.

Stemmen werven vind ik iets dat niet past bij schrijven. Immers, als je iets moois schrijft, zou je het niet hoeven te verkopen.

Ik sta nu vijfde, maar ben geen geboren verkoper. Een goed verhaal volstaat om stemmen te krijgen, toch? Fout! Het kunnen verkopen van mijn verhaal is iets dat van de huidige schrijver verwacht wordt. Dus heb ik een artikel geschreven voor in de locale krant en mijn vrienden op Facebook lastig gevallen met een link naar mijn verhaal. Nog maar dertig stemmen en ik sta op vier. Laat maar. Vijfde vind ik mooi genoeg en het oordeel van de jury zal ik rustig afwachten.

2 thoughts on “Stem op mij!

  1. Ik wou wel op je stemmen, maar dat ging precies alleen via facebook. En aangezien ik geen facebookaccount heb, kon ik dus ook niet stemmen…
    Het was een erg origineel verhaal, en ook grappig. Ik hoop dat je nog wat hoger dan de vrijfde plaats klimt, en winnen zou natuurlijk helemaal super zijn 🙂

    Liked by 1 person

    1. Dan zou ik in vijf dagen opeens vijftienhonderd stemmen erbij moeten krijgen. Dat is onwaarschijnlijk… Ik ben al blij met de top 5 en word liever door de jury gekozen. Dank je voor het compliment.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

