Goede voornemens

Goede voornemens kun je volhouden, als je gemotiveerd bent. Stoppen met roken is moeilijker dan stappen nemen met schrijven. Een schrijfcursus heeft effect op je vermogen aan schrijftechniek te werken, een schrijfboek kan je inspireren, daarnaast zijn er talloze stappen die je nemen kunt, lees mijn blog terug en je ziet dat ik 1) een afspraak maakte met een bekende schrijver om over twee korte verhalen te spreken, 2) een masterclass volgde, 3) een workshop bezocht, 4) aan veel schrijfwedstrijden meedeed zonder me te bekommeren om de uitslag, 5) veel gezellig op pad was met schrijfvrienden en nog veel meer.

Wat zijn mijn voornemens dit jaar? Dingen doen die ik nog niet durf, zoals een les geven op een school over schrijven – onderwerp nader in te vullen. Een radiouitzending als gastspreker bijwonen? Iets winnen? Nog meer publiceren in literaire tijdschriften? Een bundel publiceren? Ik maak meer een verlanglijstje dan een vaststaande lijst. Maar juist de dingen die ik spannend vind, die ga ik proberen te doen. Jammer, faalangst, ik doe het lekker toch.

2 thoughts on “Goede voornemens

  1. Dank je wel voor al je inspirerende blogs, Odile. Een vraagje: als je het over literaire tijdschriften hebt, welke zijn dat eigenlijk? Inzenden naar zulke tijdschriften wordt mijn voornemen voor 2017. 😀 Hartelijke groet, Adriana de Vroomen

    Verstuurd vanaf mijn iPad

    >

    Liked by 1 person

Leave a Reply

