Publiciteit voor korte verhalen

Dit jaar begint in de krant en eindigt in de krant…

Zoek jij publiciteit voor korte verhalen, of alleen voor een boek? Kranten vinden het leuk om over een plaatselijke schrijver te berichten. Ze plaatsen graag als er een haakje is waaraan ze het bericht kunnen ophangen. In dit geval is het haakje dat ik in de top 10 sta van een landelijke schrijfwedstrijd. Ik had er ook voor kunnen kiezen schrijftips te geven, het hoeft niet altijd over winnen te gaan. Deze keer heb ik geplaatst zonder te weten of ik winnen of verliezen zal. Dat is spannend, en zorgt ervoor dat lezers zich betrokken voelen ook als ze weinig met schrijven hebben. Iets dat ik nog niet eerder gedaan heb is het benaderen van de plaatselijke radio. Dat lijkt me iets om volgend jaar te proberen. Eerst contact maken of een aanleiding vinden, zoals ergens genomineerd zijn, schrijftips geven aan aspirant schrijvers of iets anders dat ik nog verzinnen kan.

Het ligt niet voor de hand dat je publiciteit zoekt voor een kortverhaal, maar door een goed haakje kan het wel.

Leave a Reply

