Verhalen bewaren

Op mijn computer bewaar ik mijn verhalen per jaar. Nu komend jaar gaat beginnen, wordt het tijd de stand op te maken van vorig jaar en nieuwe mappen aan te maken. Ik heb een map ‘schrijfwedstrijden’, een map ‘proeflezen’ en een map ‘publicaties’. In publicaties bewaar ik ook tipartikelen of blogs die ik geschreven heb voor onder andere Schrijven Online. In de map schrijfwedstrijden 2016 heb ik 124 documenten, daar zitten wel soms drie versies van een verhaal en onuitgewerkte beginnen tussen, maar blijkbaar heb ik dit jaar veel geschreven. Afgelopen jaar heb ik geen fantasy geschreven, drie essays, meerdere gedichten en vooral veel korte verhalen. Om meer overzicht te krijgen ga ik ze nu in mapjes onderverdelen. Het meest onsuccesvol waren de essays, het meest succesvol de korte verhalen en gedichten (succes is voor mij een nominatie, op een longlist staan, een publicatie, eervol vermeld zijn of winnen). Ik vond het jammer dat City2cities, Fantasystrijd Brugge en de A.L. Snijderprijs dit jaar niet georganiseerd werden. Nu mappen aanmaken voor 2017. De lege mappen nodigen uit ze te vullen.

Leave a Reply

