Reflectie 2016

Het einde van het christelijk jaar wordt vaak goed gebruikt om te reflecteren. Op mijn voortgang als schrijver reflecteer ik graag omdat het me leert wat ik goed en minder goed gedaan heb.

Dit jaar begon met in de top 100 van de Turing gedichtenwedstrijd komen en eindigde met huisblogger worden voor literair tijdschrift Naakte Lunch. Dit jaar maakte ik kennis met de mensen achter Schrijven Online, ontmoette veel nieuwe schrijfvrienden, had talloze gesprekken over schrijven, de meeste op chat, forums en e-mail, schreef en reflecteerde, probeerde het een en ander uit met wisselend resultaat.

Een sonnet werd in Poemtata gepubliceerd, een verhaal in de Baarnsche Courant en een verhaal in een literair tijdschrift. Drie zaalteksten werden gekozen door museum De Pont om te hangen naast een kunstwerk. Ook was 2016 het jaar dat ik mijn debuut maakte als jurylid van Edge Zero en gewardeerd werd als schrijfcoach van de wekelijkse opdracht van Schrijven Online. Een monoloog die ik eerder schreef werd gebruikt voor een auditie en de vrouw werd aangenomen voor de rol. Ik ga nu zoals ik al eerder gedaan heb een reflectie schrijven op mijn computer aan de hand van vragen van Thérèse Major. Ik heb dit al twee keer eerder gedaan, en het zal interessant zijn te vergelijken, wat ik vorig jaar schreef en wat nu.

Leave a Reply

