Helaas…

Ik heb weleens eerder geturfd dat ik om een keer te winnen meer dan tien keer verloor bij een schrijfwedstrijd. Vrijdag kreeg ik de tweede teleurstelling op rij en werd verrast door de hevigheid van de impact ervan. Mijn weg is blijkbaar naast het geluk van succes ook tranen van je best doen en dan een nee.

Vandaag glimlach ik gewoon weer, maar ik had goede hoop met wat ik had ingestuurd ook al zei dat knagende stemmetje dat dit en dat niet goed was, en het heeft altijd gelijk. Zo was het einde niet zo sterk als kan, niet onaardig, maar onbevredigend omdat de lijntjes niet samenkomen en de thema’s niet tot een slotaccoord gemodeleerd zijn. Ik heb matige zin het geheel te herschrijven, omdat ik mogelijk aan de kill-my-darlings moet en iets nieuws uit mijn hoofd moet persen, terwijl ik liever gallopeer en op de verzendknop wil drukken, dromend over debuteren. Ik stop mezelf niet te dromen, maar dit alles dwong me tot wederom zelfreflectie: ik kijk achterom en zie dat ik op dit punt beter kan gaan voor meer kwaliteit dan kwantiteit. Waar ik het meest tevreden over ben, terugkijkend naar afgelopen jaar, zijn de teksten waar ik na de laatste versie nog driemaal of meer herschreven heb. Voorlopig voornemen: langer ergens aan werken dan me lief is.

5 thoughts on “Helaas…

  1. Blijven gaan!
    En het grootste succes is een bundel bij elkaar schrijven met verhalen die je allemaal lief zijn, en die bundel delen met anderen. Daar hoeven tegenwoordig niet per sé uitgevers bij te komen kijken. Heb je er al eens aan gedacht iets in eigen beheer uit te geven? Of via printing on demand?
    Heb je trouwens ergens online een paar verhalen staan die ik kan lezen?

    Liked by 1 person

    1. Ja, het gepubliceerde verhaal in Naakte Lunch doet mee aan de Editiowedstrijd. Er staat zelfs een compliment bij van de eindredacteur van Naakte Lunch. Ik ga eerst proberen bij een grote uitgever, daarna zie ik verder.

      Liked by 1 person

  2. Herschrijven herschrijven en blijven herschrijven, dat is hier ook wat loont, al vertaalt zich dat niet noodzakelijk in succes bij wedstrijden, de enige wedstrijd die ik ooit won (en meteen mijn eerste publicatie) was met een verhaal waar ik helemaal niet tevreden mee was maar toch maar instuurde een minuut voor de deadline.

    Like

  3. Beste blogdame, wij bloggers hebben allemaal hetzelfde probleem en ik denk alle schrijvers. Wanneer is het goed genoeg? Ik blijf mijn verhalen ook herschrijven tot er soms niets van over is. Misschien moet je af en toe eens iets uitwisselen met een blogger. Als een goede lezer er niet uitkomt is het nog niet goed!😊

    Liked by 1 person

    1. Dank je Eric, ik werk veel met proeflezers en probeer van alles uit. Ik heb zelfs eens verhalen aan een schrijver voorgelegd, om te achterhalen waar ik mezelf nog kan verbeteren.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

