Schrijfcoach wekelijkse opdracht

Veel weten dat ik schrijfcoach ben voor de wekelijkse schrijfopdracht van Schrijven Online. Ik ben daar in gegroeid door op iedereen feedback te geven en zelf te proberen de gezelligheid, naast de taakgerichtheid te vergroten. Dit deed ik als gevolg van wat ik in mijn studie psychologie geleerd heb over groepen.

De sfeer wordt natuurlijk niet alleen door mezelf bepaald, andere deelnemers spelen een belangrijke rol, zo niet de belangrijkste. Schrijven Online ziet dat en wil dit ook waarderen, het deelnemen. Mijn visie is dat het een vrijplaats is voor de community, een plek om teksten online te plaatsen en te groeien. Ik zie de beginnende deelnemers vooruitgaan, maar vooral plezier beleven aan het schrijven en het overleggen over schrijven.

Om maximaal voordeel te halen uit de wekelijkse schrijfopdracht, raad ik aan mee te doen en je zwakke en sterke punten in kaart te brengen. De wekelijkse schrijfopdracht is geen vervanging van een schrijfcoach of schrijfcursus, het is een vrijplaats waar je iets kunt uitproberen: hoe komt het over, waar sta ik, wat als ik het eens heel anders doe? Uit het geleerde kun je gericht iets gaan aanpakken.

Heb je vooral problemen met het beginnen aan een verhaal? Misschien helpt een uur praten met een schrijfcoach. Wil je meer weten van schrijftechniek? Lees dan eens een schrijfboek. Bijvoorbeeld als je feedback krijgt dat de spanning wegvalt, kun je daar een boek voor raadplegen uit de schrijfbibliotheek op de website. Merk je dat je schrijftechnisch weinig weet, dan kun je een cursus volgen. Op de site kun je ook via de zoekfunctie veel informatie opzoeken en zelf oefenen.

Wil je professionaliseren, lees dan in Schrijven Magazine artikelen over cursussen of schrijfcoaches of dossiers op de site. Schrijfcoaches hebben ieder een eigen aanbod, de een werkt in groepjes, de ander heeft een traject om een levensverhaal te leren schrijven.

4 thoughts on “Schrijfcoach wekelijkse opdracht

  1. Goedemorgen Odile,
    Dank voor deze stimulerende blog. Ik ben zelf nog erg zoekende en doe graag mee aan de wekelijkse opdracht. Op dit moment ben ik vooral bezig me voor te bereiden op een boek over :”ik en hoe ik volwassen werd”, dit in relatie tot mijn ouders.
    Elke stimulans van schrijfcoaches zuig ik op en hoop nog een keer aan de start te gaan, mits mijn leeftijd en gezondheid geen grote rem gaan zijn.
    Ik lees je blogs heel graag.
    Hartelijke groet en veel inspiratie toegewenst,
    Connie

    Liked by 1 person

    1. Dank je Connie, fijn om te horen want daar doe ik het voor. Binnenkort kom ik met nog een blog over schrijfwedstrijden hier. Veel plezier met het schrijven van jouw boek, klinkt interessant en herkenbaar. In kleine porties schrijven als jouw gezondheid niet meer toelaat, en vooral veel denken. Vele kleine porties maakt ook een boek.

      Like

Leave a Reply

