Lof voor ieder verhaal

Maandag, na een medische ingreep die gelukkig meeviel, werd ik verrast door complimenten van de redactrice van een literair tijdschrift. Een goed medicijn tegen zorgen en angst die ik graag een ander toewens. Vandaag reflecteer ik in opdracht van mijn cursus over hoe goed ik nu ben. Mijn gedachten dwalen af terwijl ik aan het zoeken ben naar de laatste lessen van de cursus in mijn uitpuilende kast.

Iedereen zou voor ieder verhaal gebaat zijn te horen dat ie goed bezig is. Ten eerste heb je een verhaal geschreven, wat op zich al waarde heeft. Ten tweede is iedereen onderweg bezig met leren, ook als je er niet stil bij staat, ongeacht jouw aanpak. Das Magazine brengt net een nummer uit met vroege schrijfsels van grote schrijvers zoals Adriaan van Dis en Connie Palmen. Een hart onder de riem dat ook gepubliceerde, erkende schrijvers vroege werken hebben.

Bij deze, jouw verhaal bevat een deel van jou. Dat kan nooit slecht zijn. Jouw vaardigheden zijn jouw vaardigheden op dit moment en zullen rijpen met de tijd. Jouw inzichten zijn een kind van de tijd en groeien met je mee. Jouw filosofie is niet eindig maar in ontwikkeling. Jouw gevoel dat je erin stopte mag je hebben. Je mag er zijn, jouw verhaal mag er zijn.

 

Leave a Reply

