Volgende stap

Tot nu toe heb ik een eclectisch pad  gevolgd met het schrijven van korte verhalen. Eerst deed ik eens met een schrijfwedstrijd mee, raakte ontmoedigd, schreef recensies voor theatervoorstellingen waar ik hart en ziel in stopte en die in de krant gepubliceerd werden, deed weer aan een schrijfwedstrijd mee, werd genomineerd. Verloor, werd genomineerd, won, verzamelde publicaties, verloor, verloor, verloor. Volgde een korte schrijfcursus. Deed intensief mee aan januari schrijfmaand van Schrijven Online, werd schrijfcoach. Las ieder schrijfboek dat mij interesseerde. Besloot een schrijfcursus van 48 lessen te volgen. Blogde over het schrijven van korte verhalen en verlegde mijn aandacht van wedstrijden naar literaire tijdschriften. Volgde een masterclass, mocht een verhaal insturen naar Naakte Lunch.

Op deze blog vind je nog meer grillige zijpaden, zoals het schrijven van een gedicht (mijn gedichten waren op een hand te tellen) en meteen in de top 100 terechtkomen, het schrijven van een column en eervol vermeld worden, daarna de eerste prijs. Het schrijven van persoonlijke museumteksten bij een kunstwerk. Ik koos de smaragdgroene kamer. Mijn tekst hing dit jaar in het museum. Mijn gedicht hing bij een drukbezochte tentoonstelling in Zijpe. Overal waar ik kom, op prijsuitreikingen kom ik schrijfvrienden en lezers van mijn blog tegen. Vooral het contact met andere schrijfliefhebbers moedigt aan tot verder schrijven en ontwikkelen. Binnenkort blog ik voor Naakte Lunch over mijn verdere stappen als schrijver van korte verhalen.

Leave a Reply

