Publiceren in Naakte Lunch

metamorfose

Eindelijk ligt de Naakte Lunch op mijn deurmat. Voor ik zelf het blad van begin tot einde verorber, geef ik het te lezen aan de kinderen. Elegant geschreven, zegt mijn jongste dochter. Het resultaat van jarenlange strijd om mijn schrijfstijl te verbeteren, mijn glazen plafond door te breken, mijn zoektocht naar originaliteit ligt in mijn handen en tevreden lees ik dat het de bedoeling is dat ik nogmaals puffend en kermend een verhaal publicabel inzend. Wie mijn blog leest, weet dat er veel komt kijken bij als autodidact jezelf ontwikkelen. Al fouten makend kom ik vooruit. In de masterclass leerde ik een paar dingen af die ik me had aangeleerd. Het voelt als een lange reis met omwegen en verdwalen. Op naar een volgend schrijfdoel. Welk schrijfprobleem ga ik vervolgens tackelen?

In Naakte Lunch een betoog over de kweekvijver als missie. Ik las vorig jaar een onderzoek naar de functie van literaire tijdschriften als opstap, kweekvijver voor nieuw literair talent.  Weinig literaire bladen slagen erin deze functie te vervullen, aldus het onderzoek. Blij dat Naakte Lunch autodidacten de kans geeft aan een doorgaande ontwikkeling te werken met een service waarbij je een kortverhaal kunt laten beoordelen door Irma Woortman en deel kunt nemen aan een masterclass, zodat ik weet wat er van mij gevraagd wordt en niet telkens inzend zonder te weten wat er schort aan mijn verhaal.

One thought on “Publiceren in Naakte Lunch

Leave a Reply

