Geremd door schrijftechniek

Een nieuwe schrijftechniek leren kan mij stimuleren, maar het kan mij ook remmen. Dit is slechts tijdelijk. Dit komt omdat ik een nieuwe vaardigheid leer waar ik moeite mee heb, en waarbij ik een ander deel van mijn hersens dan de creatieve kant voor nodig heb. Heb ik eenmaal de techniek onder de knie, dan merk ik dat ik na verloop van tijd weer creatief kan zijn. Zo heb ik mij een tijdlang verdiept in personages, op zich kan ik dat goed, maar de plotziekte komt in alle hevigheid terug. Het combineren van alle nieuwe vaardigheden is dan een hobbel die mij overspoelt. De zomerdrukte werkt niet mee. Als het huis ‘s ochtends vroeg rustig is, probeer ik verder te gaan met mijn oefeningen. Diepe concentratie lukt me dan het beste. Wat wel lukt is met mijn schrijfboekje zitten en observeren. Gedachteloos en kritiekloos schrijven wat ik om me heen zie.

One thought on “Geremd door schrijftechniek

Leave a Reply

