De cirkeltheorie van Nienke Pool

In haar blog, Drie Social Media eieren, betoogt Nienke Pool dat je op social media promotie kunt maken onder voorwaarden voor je boek. Ze vervolgt haar betoog met de presentatie van een theorie over hoe promotie voor je boek verloopt. Een inzichtgevend artikel.

Alleen wil ik opmerken, dat je best een politieke kleur kunt hebben en zelfs activisme kunt verenigen met het verkopen van boeken. Immers, opkomen voor borderlinepatiënten kan heel goed samengaan met het verkopen van bijvoorbeeld ‘de Psychiater en het meisje’. Talloze schrijvers hebben een politieke kleur of mening, of nemen een standpunt in op het gebied van een maatschappelijk probleem. Ik kan me voorstellen dat je activist bent tegen dierenleed en daarnaast boeken schrijft, zelfs als deze boeken er niet meteen over gaan.

Mensje van Keulen kwam in de bres tegen misbruik van een jongen, en kwam daarmee op televisie.

Gerrit Komrij had uitgesproken politieke zienswijzen.

Pff. Nu weet ik even geen voorbeelden meer.

Desalniettemin heb je een interessante theorie.

Aan tafel bij ons mag je over politiek en religie praten en je mag het zelfs met ons oneens zijn.

2 thoughts on “De cirkeltheorie van Nienke Pool

  1. Natuurlijk kun je heel goed je mening ventileren op social media: het hoeft tenslotte niet alleen te gaan om onze huisdieren, avondeten en gezellige uitjes. Maar ik word echt door veel ultra rechtse mensen gevolgd en daar houd ik niet van. En mensen zeggen zo snel iets, roepen van alles: dat moet je niet doen, volgens mij. Ik houd wel van inhoudelijke thema’s bespreken. Maar aan tafel is het not done om je politieke voorkeur op een drammerige manier te verkondingen waardoor er ruzie kan ontstaan: dat bedoelde ik.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

