Omschakelen naar een ander onderwerp

Vakantietijd. Ik heb het schrijfvirus te pakken, praat daar heel graag over met wie het horen wil. Familie en vrienden moeten het ontgelden, verhalen over verhalen wil ik vertellen. Mijn laatste publicatie druk ik ze in handen. Beleefd slaan ze het boek open en lezen. Op het terras kijken ze meewarig. Toch niet weer over schrijven? Dan dringt pas het besef tot mij door dat ik zo sterk voel voor schrijven, dat andere onderwerpen mij minder interesseren. Vakantietijd. Tijd om om te schakelen naar andere gespreksstof. Tijd om te leven. Hoe schakel ik om? Ik luister in eerste instantie en zwijg over schrijven, ook al krijg ik vandaag een spannende mededeling. Dan doe ik mee met de discussie over Erdogan. Ik merk dat ik te vluchtig de koppen gelezen heb en informatie mij is ontgaan. Ik merk dat ik wat eenzijdig ben gegroeid. Even later denk ik niet meer aan schrijven en geniet van het samenzijn. Het onderwerp van gesprek is nu het brouwen van wijn. De hobby van een ander. Ik glimlach en ga mee in het enthousiasme. Misschien kan ik dit in een verhaal gebruiken?

Leave a Reply

