Schrijfwedstrijd zonder thema

Het kan aanlokkelijk zijn een verhaal te kiezen die ik al heb liggen voor een wedstrijd zonder thema. Maar als het goed is, ontwikkel ik me voortdurend en bovendien is het goed om weer iets te schrijven. Het blijven schrijven is de manier om mij te ontwikkelen.

Hoe pak ik het aan als ik vrij ben om iets te schrijven. Ik ga eerst piekeren over een goed idee. Vaak ontstaat dit bij mij rond een gevoel of gedachte die ik heb. Je kunt ook uitgaan van een quote die je aanspreekt en waar je een mening over hebt. Dan heb je ook meteen een premisse voor je verhaal. Schrijf er een verhaal omheen. Bedenk een situatie die erbij past, waarbij de premisse tot uitdrukking komt, inclusief personages en setting.

Leave a Reply

