meer dan één cursus tegelijk

Het komt zo uit dat ik twee schrijfcursussen tegelijk volg. Een reguliere cursus met huiswerk en lessen die ik opstuur naar een docent en één masterclass met webinars waarbij ook huiswerk opgestuurd moet worden en verhalen gelezen worden uit de literatuur. De cursus van Naakte Lunch was te aantrekkelijk om te laten liggen. Ik dacht dat het moeilijk te doen zou zijn, maar het een zit niet in de weg van het ander. Ook de leerstof spreekt elkaar niet tegen, maar vult elkaar aan. Inmiddels heb ik vier lessen over personages gevolgd en weet ik dat mijn metaforen en vergelijkingen in orde zijn. Het is fijn om beoordeeld te worden, zodat je precies weet waar je zwakke en sterke punten zijn. Wat geldt voor het ene verhaal komt vaak in een volgend verhaal terug. Het grote voordeel van een cursus met een docent is de schrijftraining. Oefenen is de manier om het geleerde in de vingers te krijgen. Meedoen aan een cursus kan onzekerheid wegnemen.

Leave a Reply

