Missie Naakte Lunch

Ik wilde gisteren op mijn blog niet verklappen waar het webinar over gaat. Dennis vond dit jammer. Bij deze: het webinar gaat erover dat het steeds moeilijker geworden is om als autodidact gepubliceerd te worden bij een uitgever of literair tijdschrift. Dit terwijl publicatie bij een literair tijdschrift één van de manieren is om de interesse van een uitgever te wekken. Daarom heeft Naakte Lunch een missie om een kans te bieden aan autodidacten om bij ze gepubliceerd te worden. Hun verhouding is namelijk anders: ze publiceren slechts enkele bekende namen en meerdere onbekende namen in hun tijdschrift. Omdat ze bij de laatste wedstrijden hebben gemerkt dat er talent onder de inzenders zijn maar dat het ontbreekt aan schrijftechniek, bieden ze voor weinig geld masterclasses aan die competitief zijn met een zelfde soort masterclasses aangeboden door anderen. Daarnaast kun je een leesrapport bij ze vragen voor weinig geld, zodat je weet waar je sterke en zwakke punten liggen waardoor je niet gepubliceerd raakt. Je kunt daar je voordeel mee doen, want vaak kom je tot een punt waarbij je blind bent voor je manco’s of twijfelt over je sterke kanten. Als je vordert krijg je behoefte aan het oordeel van redacteuren. Dit is vaak kostbaar en dat is jammer.

2 thoughts on “Missie Naakte Lunch

  1. Ik ben benieuwd. Ik schrijf tegenwoordig ook langzaam in voor wedstrijden en dergelijke (voorzichtig want toch wat schroom om dat te doen). Ik hoop dat er meer ruimte komt voor anderen om hun verhalen kwijt te kunnen. Natuurlijk zet ik ook gewoon verhalen op mijn site, dat zal ook wel zo blijven, maar een kans om in een blad te komen en zo meer lezers te bereiken is ook fijn.

    Ik wist echter niet dat het zo lastig is om je verhaal ergens kwijt te kunnen voor publicatie. Gevestigde namen trekken natuurlijk kopers en adverteerders maar een gezonde mix nieuw en bekend is denk ik beter voor de toekomst.

    Liked by 1 person

    1. Het is de kunst je niet te laten ontmoedigen en vooral veel bij te leren. Op Schrijven Online vind je een schat aan kennis, bijvoorbeeld. Je kunt er op onderwerp zoeken en je kunt kijken in de schrijfbibliotheek. Er zijn ook korte cursussen.

      Like

Leave a Reply

