Mijn eerste liefde

Altijd voor me uitgeschoven, het schrijven van een seksscène. Ditmaal was er de oproep van Schrijven Online met een aantrekkelijke prijs. Schrijf een seksscène die niet cliché, plat of zoetsappig is. Ik dacht, laat ik eens een poging wagen. Mijn eerste versie was niet zo slecht, alleen wat expliciet hier en daar. Herschrijven dus. Ik was verbaasd dat de proeflezers positief waren en moest denken aan het schrijfadvies van Amos Oz. In het begin van zijn schrijfcarrière bleef hij op de drempel van de slaapkamer staan. Nu durft hij naar binnen te gaan.

Als moeder van vijf kinderen weet ik wel waar de liefde allemaal toe kan leiden. Het ultieme contact is het samen kinderen ter wereld zetten. In liefdesscènes verzwijgen we dit liever.

Leave a Reply

