Kleine doelen stellen

Tijdens een vakantie kun je juist tijd hebben om te schrijven of juist niet. Afhankelijk van hoe je leven eruit ziet. Bij mij is het zo dat mijn tijd meer versnipperd is. Ik word door mijn gezin onderbroken. We tuinieren. Ik word verzocht samen koffie te drinken. We praten. We wandelen. Een ander heeft geen kinderen en eindelijk tijd om te schrijven. Hoe dan ook, het stellen van kleine doelen, zoals een kwartier lezen in een schrijfboek, een opzet van een verhaal schrijven, 500 woorden schrijven, iets opzoeken, kan beter werken dan lang aan elkaar werken als je dagen versnipperd zijn. Ook met kleine beetjes kun je ongemerkt veel doen, als je je eraan houdt om telkens iets te doen.

Ondertussen doe ik ook mijn huishouden zo. Telkens een klein stukje. Dat heb ik geleerd van de Huishoudcoach, een boek van Els Jacobs. Overigens zeer nuttig voor schrijvers, omdat het een effectieve manier is om het huishouden te doen met als doel om tijd over te houden om bijvoorbeeld te schrijven. Het boek gaat uit van beperkte tijd om schoon te maken en op te ruimen.

3 thoughts on “Kleine doelen stellen

    1. Haha, ik zou heel graag meedoen aan een schrijfretraite. Enkel maar schrijven en praten over schrijven. Wie weet komt het er eens van.

      Like

  1. Tijdens mijn leven heb ik geleerd (nou ja, min of meer), om inderdaad stukjes bij beetjes te werken in het huishouden en om mezelf tijd te geven om te lezen of te schrijven; het was een lang en moeizaam proces, dat wel…..

    Liked by 1 person

Leave a Reply

