Bestemming bereikt

Als een verhaal gepubliceerd is, heeft het diens bestemming bereikt. Ik had een ongepubliceerd monoloog, althans, zonder publicatie op de proefleessectie van Schrijven Online mee te rekenen, die wachtte op een bestemming. Een oproep vroeg om een monoloog voor een auditie, dus ik stuurde mijn monoloog op. Ik wist dat het gebruikelijk is bij toneel dat teksten ingekort of bewerkt worden. Dus ik gaf meteen toestemming mijn monoloog in te korten. Een paar weken verstreken. Gisteren kreeg ik een mail: de schrijfvriendin / actrice heeft de rol gekregen, met mijn monoloog van een stuiterbal. Ze heeft de tekst wel flink ingekort. De regisseur zei dat de monoloog zeer geschikt was omdat er meerdere emoties mee getoond kunnen worden.

Zo zie je maar, een kort verhaal kent meerdere bestemmingen.

3 thoughts on “Bestemming bereikt

Leave a Reply

