Wauw!

‘Wauw!’ zegt mijn proeflezeres. Nu wil ik mijn tekst nog meer aanscherpen, omdat hij al een wauw uitlokt. Ik wil hem perfect hebben. Welk woord is nog onduidelijk? Welk woord staat scheef? En juist bij dit schilderij passen scheve en vage woorden. Het is een meedogenloos zelfbeeld. Een beeld dat zich niet verstopt achter gladde lijnen, achter opsmuk. Een beeld van iemand die haar binnenste durft te tonen. Misschien als we praten, krijgen we ruzie. Misschien is ze wat hard. Botsen onze politieke ideeën. Toch heeft haar zelfportret iets kwetsbaars van iemand die zijn eigen lelijkheid maar al te goed kent. Dat is eerlijk. Ik wacht nog even, en dan stuur ik ook deze zaaltekst in. Spannend. Ik hoop dat hij in museum De Pont in Tilburg komt te hangen. Wie weet durft iemand mij te zeggen wat mijn tekst met hem of haar doet.

3 thoughts on “Wauw!

    1. Couldn’t find the word exnupoder, so please explain.
      It takes effort and time and lots of practice. Also hardship in life pushed me to write. A lot of persistent thinking at school about language, about stories & poems, about thoughts, a love of humans from all walks of life and I guess overcompensation of flaws.

      Like

Leave a Reply

