Fijn zo’n schrijfcursus

Wat doe ik als ik terugkom van een feestje en geen zin heb aan een nieuwe wedstrijd mee te doen? Dan is het fijn dat ik een schrijfcursus doe. Ik heb geen zin om een winnend dialoog te schrijven, ik schrijf puur voor de lol. Ik mag twee personages uit mijn verhalen uitkiezen die met elkaar in gesprek gaan en kies voor de bombastische Bolberthus, die idiote dingen uitkraamt zonder enige gêne. Gevolg, ik zit hier stom te gniffelen achter mijn laptop. Bolberthus is mijn minst serieuze kant, misschien. Het is nog knap lastig  hem aan het woord te laten. Ik heb de neiging erg serieus te zijn, ook als ik schrijf. Kun je zowel serieus zijn als zelfspot hebben? In ieder geval heb ik zin in Bolberthus.

Leave a Reply

