Loslaten

Heerlijk. Op dit moment heb ik rust in mijn hoofd. Even geen verhalen, geen gedicht. Er komen alsnog wat ideeën boven drijven maar mijn schrijfdrang is even weg en met plezier ben ik aan het stofzuigen en strijken. Ik kijk terug naar mijn voornemen het ritme van Nanowrimo in lichte versie vol te houden. Er is niets van terecht gekomen. Ik heb nog steeds de neiging meer tijd achtereen aan iets te werken en het af te willen maken. Nam ik me voor om aan mijn boek te werken, dan wilde ik korte verhalen schrijven of zelfs een gedicht.

Ik kijk terug op een begin van het jaar met verrassingen. Twee gedichten zijn gepubliceerd, terwijl ik dit niet had verwacht. Bij mijn schrijfcursus ben ik ook vooruit gegaan in waardering. Over mijn boek ben ik op dit moment niet tevreden. Ik denk dat ik de herschrijfcursus van Henny Fortuin erop na ga lezen en daarmee aan de slag ga. Maar daarvoor heb ik tijd en rust voor nodig.

Leave a Reply

