Vanochtend wist ik het…

Vanochtend  wist ik het. De week van het korte verhaal komt eraan, van 13 tot 20 februari, en zo ook de Biesheuvelprijs voor de beste bundel korte verhalen. Ik ben bezig met een bundel, maar ik heb er nog werk aan vanwege de bijzondere vorm die ik voor ogen heb. Het is dan ook de vraag of ik mijn bundel dit jaar naar een uitgever kan sturen, laat staan gedrukt krijg.

De Biesheuvelprijs winnen lijkt me de kroon op het schrijven van korte verhalen. De ultieme  droom van de korte baan schrijver.

Vanochtend wist ik het. Ik wil graag aan deze wedstrijd meedoen. Dit betekent dat ik misschien mijn bundelproject met nog meer inspanning en inzet moet benaderen. Dat ik meer tijd en kritische zin erin moet stoppen. En dat ik op zoek moet gaan naar een geschikte uitgever.

Ik zag dat doneren mogelijk is aan de Biesheuvelprijs. Zal ik?

Leave a Reply

