Turinghoodie tegen teleurstelling

Oh jee, 11 januari komt dichterbij en ik zal waarschijnlijk niet door zijn naar de top 100 van de Turing gedichtenwedstrijd want ik ben vooral een kortverhaal- en columnschrijver, maar als ik onverhoopt wel door ben, heb ik beloofd een Turinghoodietekst te verzinnen en er een te laten maken. Aangezien je maar vier regels tekst de ruimte hebt wordt dat nog een pittige klus. Op deze manier vang ik eventuele teleurstelling op nog voor de oorsprong, immers: als niet, dan hoef ik iets niet. Dus opluchting!

Jezelf een beetje in de maling nemen is een manier om met negatieve gevoelens om te gaan. Een andere is om emoties te laten vloeien. Ik spreek hier geen oordeel uit, maar als ik soms zure reacties zie, vraag ik me af of het zinvol is om kinderen te leren met meer humor naar zichzelf te kijken. Doe je vaak mee aan wedstrijden, dan is het mogelijk om van te voren het schouderophalen te oefenen. Doe het nu maar eens een paar keer achter elkaar, en verzin er een leuke tekst bij. Denk er dan aan terug als je weer eens niet wint.

Zeg Odile, je speelt vals. Je moet ook meedoen… Schouders ophalen, nu.

Leave a Reply

