Nieuwjaarsresolutie

Ik vier meer dan een keer per jaar Nieuwjaar en dus heb ik meer keren per jaar dat ik me voorneem om mijn gedrag te verbeteren. Opruiming: terugblikken wat wel goed ging en waar ik het beter kan doen. Welke periodes gingen goed en waarom?

Vorig jaar ging de productiviteit omhoog doordat ik in de winter weinig in de tuin doe. Dat zijn de periodes dat ik meer schrijf. November, tijdens Nanowrimo was ik zeer productief en het rare was dat ik hooguit van ‘s morgens vroeg tot half elf schreef. Meestal had ik mijn woordenaantal om 9 uur bereikt. Ik merkte dat ik energie kreeg van het schrijven en de hele dag goed bezig was. ‘s middags had ik zelfs tijd te lezen. Dit ritme was wel wat vermoeiend, want na de 18de had ik welliswaar 50000 woorden geschreven, maar een halve week sleepte ik me voort voor ik me weer mens voelde.

Mijn voornemen is gelijkmatig aan de slag te gaan en te focussen op tijd in plaats van op woordenaantal. Ik zal zien of het werkt en daar mijn conclusies uit trekken. Dit zie ik als een basis, die ik kan aanpassen als zoals altijd er iets tussenkomt.

Ik ga ook verder met me concentreren op een mix van schrijfplezier, schrijven naar mijn smaak, smaak ontwikkelen, leren, uitproberen, mezelf uitdagen, schrijven uit routine.

Leave a Reply

