Foto’s OSKA-uitreiking

Oska

Tegen de avond in Amsterdam was de prijsuitreiking in de Prinsenstraat. Op gehoorafstand werden Christmascarrols gezonden. Een hapje en een borreltje stonden in het midden, zodat vanzelf een kring van genomineerden ontstond. De gastvrije organisator nam glimlachend onze jassen aan. Het ijs was gebroken doordat ik zowel links als rechts van mij de aanwezigen bleek te kennen. Er was een schattig kind dat lief rondliep zonder op een verkeerde manier aandacht te vragen. De kledingrekken om ons heen gaven een geborgen gevoel.

OSKA-bundel

Mijn verhaal voorin de bundel kreeg een lovend juryrapport. Glimlachend en vol ongeloof vroeg ik me af, terwijl ik wist dat het klopte, of het echt mijn column betrof, zoals ik me weleens afvraag of ik echt iets geschreven heb. Ik hoop dat mijn woorden recht naar het hart van de lezer reizen.

One thought on “Foto’s OSKA-uitreiking

Leave a Reply

