Genomineerd door modehuis Oska

De column die ik voor Oska schreef was een moeizame bevalling. Niet het schrijven an sich, dat was zo gepiept, maar het verwerken van het proeflezercommentaar. Vaak krijg ik positief commentaar en wat kritiek, wat ik verwerk in mijn verhaal. Dit keer kreeg ik tegenstrijdige berichten van mijn proeflezers. Eén was enthousiast en drie hadden forse kritiek. Ik wilde te veel zeggen in te weinig woorden, het sprak niet aan. Ik deed een lichte herschrijf, werd chagrijnig en schreef maar een nieuw column die niet te veel wilde zeggen en die beperkt bleef tot een eenheid van handelen. Ik las mijn tweede column en herlas daarna de eerste. Verhip. De eerste is toch meer naar mijn smaak. Ik stuurde hem  eigenwijs toch in en weldra kwam de nominatie. Mijn dochter zei echter dat ik toch de tweede had moeten insturen. Smaak, je moet er niet over redetwisten.

Leave a Reply

