Schrijven in december

Warm binnen terwijl de regen buiten valt. Ik hoef niet in de tuin te werken, verlang naar zitten op de bank met een boek terwijl iedereen slaapt. De dagen zijn donker en mijn laptopscherm verlicht. Tijd om verhalen te verzinnen. Mijn schrijfcursus geeft daar richting aan met een verhaalopdracht. Ik hik tegen het langere verhaal dat ik wil schrijven voor een wedstrijd. Zoals vaak begint het met een chaos van gedachten en gevoelens waarin zich langzaam contouren aftekenen van een verhaal. Deze plot smaakt me niet. Deze verhaallijn maakt me blij. Ik wil zo’n personage. Mijn innerlijk kind stuurt al proevend mijn gedachten. Uiteindelijk worden we het eens over de inhoud. Dan begin ik te typen.

2 thoughts on “Schrijven in december

Leave a Reply

