Schrijfcursusgeluk

Dan schrijf ik voor mijn schrijfcursus een kort verhaal aan de hand van associaties. Die laat ik los en schrijf een verhaal dat dicht bij me staat. Ik heb plezier in het proces en voel inspiratie, omdat ik een mening heb. Ik schrijf niet de mening maar beschrijf, ik componeer. Het verhaal wordt mooi, naar mijn smaak. Ook als het nergens bekroond of gepubliceerd wordt, ik ben blij met het resultaat. Geen idee wat voor cijfer ik ga krijgen en of het volgens de richtlijnen van aanleiding, wil, conflict en conclusie geschreven is. Het enige dat geldt is mijn esthetische en ethische bevrediging. Naar inhoud en naar vorm vind ik het goed.

Ik ben blij met de keuze om voor deze schrijfcursus te kiezen met een vriendelijke docente die goede feedback geeft. Het heeft me al zeven verhalen opgeleverd waar ik blij mee ben.

Leave a Reply

