Richting is zoek

Bij de 30000 woorden beland, merk ik dat ik veel ideeën heb geschreven, maar dat de richting zoek is. Hoe gaat het verhaal eindigen? Wat zat er ook alweer in mijn hoofd ter afsluiting, moet ik daar niet langzamerhand naartoe werken?

In zeer korte verhalen kom ik graag snel to the point. Ik heb overzicht. In dit langere verhaal wil ik ook onderhoudend blijven, de hele lengte lang. Ik schrijf door maar merk dat ik de inhoud van wat ik schrijf een slap aftreksel begin te vinden van het begin. Ik ontdek herhalingen. Misschien is het tijd om eens afstand te nemen en ideeën op te doen. Of ik verwerk de zoektocht en het gepuzzel in het boek als een deel van het proces.

One thought on “Richting is zoek

Leave a Reply

