De beruchte tweede week

Hoe blijf je schrijven tijdens Nanowrimo, vooral na de eerste week? De tweede week is berucht omdat dan het verhaal in elkaar kan zakken, de schrijver gaat door de knieën, de inspiratie maakt een duikvlucht en het enthousiasme keldert.

Het is dan zaak om overeind te blijven en door te gaan. Ook als je naar je verhaal kijkt en nee schudt. Schrijf over dat punt heen. (goed, vorig jaar ben ik op dat punt gestopt maar in 2011, meisje, las ik net op het moment dat ik wilde opgeven een peptalk van Chris Beaty) Schrijf voorbij dat punt. Sla het dode punt gewoon over. Begin een nieuwe scène en laat de vorige gewoon voor wat het is. En schrijf, schrijf, schrijf.

Als je eenmaal weer de draad opgepakt hebt en weer plezier begint te voelen, weet je dat ik gelijk had. Dank me niet maar schrijf, schrijf, schrijf.

Leave a Reply

