Stoute schoenen aantrekken

Als antwoord op een bericht op Schrijven Online over de feedback die ik kreeg van Kluger Hans raadde een schrijfvriend mij aan een cursus Proza te volgen bij Schrijversvakschool Amsterdam en dan wel bij Robbert Welagen op les te gaan. Omdat ik al bezig ben met een langdurige online cursus, vraag ik me af of ik bij Robbert Welagen ook een paar losse lessen kan volgen of om feedback kan vragen op enkele verhalen. Hij zou tijdens lessen een uur over een woord praten. Precies waar ik behoefte aan heb om de fijne lijn te vinden tussen overduidelijk en cryptisch schrijven. Om de nuance te vinden die ik soms aantref in wat ik schrijf en soms niet. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een e-mail gestuurd. Nu is het afwachten of mij aangeraden wordt om de hele cursus te volgen of dat een paar lessen of feedback mogelijk zijn.

Wordt vervolgd.

Leave a Reply

