Dankbaar voor feedback

Helaas, mijn verhaal over conformisme is niet geplaatst in Kluger Hans. Op meerdere vlakken had het verhaal beter gekund, was de portee van de uitgebreide feedback die ik ontving. Zo had het karakter van de personages beter uit de tekst dan uit de naamgeving kunnen blijken. Zoals het er nu stond was het begin van het verhaal meer geschikt voor kinderen. Toch werd mijn verhaal aandachtig gelezen en in de vergadering besproken. Ik kreeg korting op het abonnement aangeboden, maar gezien ik gisteren – toevallig – het abonnementsgeld heb overgemaakt, en Adriaan van Dis tijdens een workshop verkondigde dat mensen boven de veertig de plicht hebben om een abonnement op een literair tijdschrift te nemen, zie ik af van de korting. Met feedback op mijn verhaal ben ik genoeg verguld. Tja, had ik maar naar mijn man geluisterd, hij had ongeveer dezelfde kritiek. Was het eigenwijs, non-conformistisch van me, niet naar mijn man of het welbekende stemmetje te luisteren en toch het verhaal zo kolderiek op te sturen?

Leave a Reply

