Een cursus doen

‘Dat heb jij niet nodig,’ zei een schrijfvriend toen ik aankondigde dat ik een cursus voor korte verhalen wilde doen. Wél, dacht ik. Ik was immers blij met het inschrijven en met de handleiding met onderwerpen van de cursus. Zo is zijn er lessen om verschillende genres uit te proberen, waaronder korte verhalen voor kinderen, en komen allerlei technische aspecten aan bod. De cursus bevat 46 lessen en biedt docentenbegeleiding. Een minpuntje is dat je geen medecursisten hebt waarvan je de verhalen kunt lezen en beoordelen of die je feedback geven, maar het gemak om de cursus vanuit huis te kunnen doen zonder dwingend tempo bevalt mij prima. Ik heb drie jaar de tijd om de cursus af te ronden. Heb ik het niet nodig? Tja, ik heb wel al weet van veel technieken, maar volgens mij kan het geen kwaad om er nog eens bewust mee bezig te zijn. Mijn schrijfstijl mag nog steeds vooruit gaan en ik moet zeggen dat het me vooral erg leuk lijkt. Misschien hoef ik van mezelf dan niet meer zo vaak mee te doen aan wedstrijden?

Leave a Reply

