Schrijfwedstrijd naar aanleiding van een schilderij

Nederland Leest roept een schrijfwedstrijd uit naar aanleiding van de regionale editie van het uitkomen van de bundel van A.L. Snijders, rond Leiden. Onderwerp van de wedstrijd is het schilderij van Jan van Goyen, ‘Gezicht op Leiden uit het Noordoosten’. Een kort verhaal schrijven vanuit een schilderij kan ook vanuit een plot, een personage of situatie uitgaan. Immers wie kijkt er over het water naar Leiden? Waarom? Wat is het verhaal? En hoe denkt, voelt, ruikt de personage die kijkt naar Leiden vanuit het noordoosten? Je kunt er een schrijfcursus mee winnen, maar ik vermoed dat deze cursus in Leiden gegeven wordt.

[edit] Het aantal woorden ontbrak ten tijde van het posten van dit bericht. Ik kreeg net een e-mail van Nederland Leest dat dit aantal woorden 1000 mag zijn. Het bericht op de site is inmiddels aangepast.

2 thoughts on “Schrijfwedstrijd naar aanleiding van een schilderij

    1. Nee, dat ligt niet aan jou, dat ligt aan de organisatie. Ik heb een e-mail gestuurd, maar nog geen antwoord. Zodra ik een antwoord krijg ga ik de post aanpassen.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

