Schrijfwedstrijd over ongeletterdheid

Voor deze schrijfwedstrijd met als thema “Hoe zou je leven eruit zien als je niet goed kunt lezen en schrijven?” kun je maar kort inzenden, en wel tussen 1 en 14 oktober. Het thema vraagt om inleving in een ongeletterde. Ik kan me moeilijk voorstellen hoe mijn leven eruit zou zien zonder lezen of schrijven op dit moment, maar een tijdlang kon ik als ooglijder geen letter zien. Ik werd toen geconfronteerd met hoeveel van mijn geliefde activiteiten goed zien vereisten. Schilderen, tekenen, lezen en schrijven vielen een tijdlang af. Gelukkig zijn er hulpmiddelen zoals het gesproken boek en kun je je stem opnemen. Maximaal 1250 woorden is een verhaallengte die hoger ligt dan mijn voorkeur. Misschien dat je daarom maar kort kunt insturen?

Leave a Reply

