Femma schrijfwedstrijd

Ik weet niet of ik aan deze mee ga doen. Alles is geoorloofd: gedichten, column, verhalen. Voorwaarde is het inspireren van andere vrouwen. Ruimte: een A4. Ik schrijf in principe niet voor vrouwen alleen, maar voor mensen, daarom voelt de opdracht onwennig aan. Ik loop sinds gisteren rond met een verhaalidee, en dat zit in de weg om me te concentreren op het zoeken naar een idee voor deze wedstrijd. Ik ga eerst dat verhaalidee uitwerken, denk ik, want ik voel me daartoe gedreven.

Zo, het verhaal waar ik mee rondliep is af en herschreven. Misschien lukt het me vandaag om vrouwen te inspireren. Ik heb mijn korte verhalen geteld die de laatste drie jaar geschreven heb. Dat zijn er 98. Van deze 98 zijn er 23 met resultaat: longlist, genomineerd, eervol vermeld, gepubliceerd en / of winnaar. Een resultaat van tussen de één op vijf en de één op vier. Hoe inspirerend is dat? Toegegeven, bij de 98 tel ik één essay, één column, één paar gedichten en één verhaal van twee zinnen dat wel winnaar was:

Het roze getinte gouden lam

Heldhaftige vrouwe; bid, sta op, bezwijk, slaap niet ondertussen, streef ernaar, draai om je as, onderzoek, besnuffel; kijk en ontdek, let op mij! Kind van je moeder, vader, burcht, land, continent, aardbol, Melkweg, tunnelvisie; vlucht niet weg maar praat met mij, uitstellend stuk lafaard, koddig deugwelletje: mijn roze leerlinge.

Leave a Reply

