Beware of baldadigheid

Drie kleine wedstrijden openbaren komende weken hun uitslag. De voetballer nummer 9, daar verwacht ik van dat Tja wint. Tenminste vind ik dat zij het verdient. Voetbal is namelijk niet mijn ding, maar ik wilde toch proberen om me in een voetballend kind te verplaatsen… Vergeefse moeite natuurlijk. Voor de ‘ik ben niet bang’-wedstrijd heb ik een te filosoferend stuk voor geschreven. Ik vond wat ik schreef wel een lef-onderwerp, maar een proeflezer vond het resultaat niet gewaagd, wel mooi. En bij het parlement der dingen heb ik meteen in de eerste zin ecologen uitgemaakt voor viezeriken. Dat was ik niet, dat was mijn personage. Mijn verhaal van het gekke ding zullen ze dus wel niet kiezen. Ook voor de wat grotere wedstrijd van de Baarnse Literatuurprijs kon ik het niet laten om de schrijver van het verhaal zich met de inhoud te laten bemoeien. De verwaande schrijver gaat in discussie met zijn personage over de inhoud van het verhaal. Helaas trok hij aan het kortste eind. Als deze vlaag van bespottelijke baldadigheid voorbij trekt, blijf ik achter met een gevoel, dat ik mezelf niet au sérieux neem.
2 thoughts on “Beware of baldadigheid

  1. Ik zeg altijd dat er zoveel meningen zijn als er verhalen zijn. Hoe staat de pet van de beoordelaar die dag? Gewoon puur geluk als je wint en als je niet wint… en je komt toch in een bundel, is het toch ook goed?

    Liked by 1 person

    1. Ik heb nergens gezegd dat mijn verhalen niet goed zijn 🙂 Soms heb ik erg baldadig iets geschreven en het wordt nog eervol vermeld ook. Soms schrijf ik heel serieus en wordt het toch nog iets. Een beoordelaar mag kiezen tussen veel mooie verhalen, dan komt het op smaak aan. Ik lust ook niet altijd een aardbeientaart.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

