Schrijfwedstrijd Spruijt & Spruyt

Ik wacht op uitslagen van schrijfwedstrijden, of liever gezegd, ik wacht maar niet. Want het verhaal is geschreven, anders dan bij een voetbalwedstrijd kun je niets meer er aan doen op het moment suprême, de winnaar is al beslist voor de prijsuitreiking, de loop al gelopen. Dus pak je pen en schrijf je volgend verhaal. Ik zag vandaag weer een wedstrijd op twitter, ditmaal voor een bundel. Het afwijkende aan deze wedstrijd is dat je je auteursrechten afstaat en ook nog een tientje crowdfunding meebetaalt aan de totstandkoming van de bundel, zonder te weten of jouw verhaal zal worden gepubliceerd, zonder garantie dat de publicatie doorgaat. Alle risico is dus voor de auteur, die verhalen afstaat en geld betaalt. Het enige pluspuntje is dat de beste tien inzenders een leesrapport krijgen.

De foto’s waar de verhalen over geschreven dienen te worden zijn te zien bij het reglement. 

2 thoughts on “Schrijfwedstrijd Spruijt & Spruyt

  1. ik doe sowieso nooit mee aan wedstrijden waaraan ik moet betalen… En waar haal jij de tijd en energie vandaan om met zoveel verhalenwedstrijden mee te kunnen doen?

    Liked by 1 person

    1. Ik denk dat ik deze ook laat schieten, Irma. Ik heb op dit moment te veel leeswerk te doen. Eerlijk gezegd doe ik niet zo lang over een verhaal. Het meeste bedenk ik tijdens het poetsen. Als ik maar eenmaal een idee heb, is het verhaal snel geschreven.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

