dbnl

dbnl is de naam van de site van de digitale bibliotheek voor de Nederlandse letteren. Afgelopen week zocht ik twee keer naar iets waardoor ik op deze site terechtkwam, en wel naar informatie over metafictie en informatie over literatuur schrijven. De site bevat veel interessante artikelen over literatuur die je kunnen inspireren tot iets nieuws, buiten je comfortzone waarbinnen je nu schrijft. Lees eens hoe de schrijfdag van Harry Mülisch eruit zag. Onderzoek hoe vaak een woord of zin voorkwam in een bepaald jaar. Ik zocht naar metafictie. Ik kreeg een diagram waaruit bleek dat in het jaar 2012 21 keer over metafictie werd geschreven. Als ik op het rode puntje druk, zie ik de publicatietitels verschijnen en lees ik zinsdelen met het woord metafictie. Een bron van vreugde, deze site.

Leave a Reply

